Støtte og beskyttelse for hælspore hos Myfeet.no

WALK SMOOTHLY

  • Fri frakt over Nkr 500
  • Tollfri levering - 3-5 dager
  • Åpent kjøp i 14 dager
Priser inkl. mva
VISER 1-4 (6)1 2 Siste 100 per side

Støtte og beskyttelse for helsespore

Hælspore (Plantar fasciit) kan årsake kraftig smerte under hælen og dett kommer an på en overbelastning av plantar fascia-senen i fotbuen. Hælspore gir oftest smerte under fotbuen, på innsiden av foten og akkurat framfor hælbenet. Ved overbelasning kan smerte og betennelse oppstå i senens fest under hælen.

Når du har hælspor, opplever du også ubehagelige smerter når du laster hælen barbeint og de første trinnene om morgenen og etter hvile gjør vanligvis vondt. Derfor kan det føles bedre å bruke mykere sko. Det er gode behandlinger og produkter som kan lindre ubehaget ditt. For eksempel kompresjonssokker som er beregnet på å avlaste hælspore, hælkoppinnlegg, skosåler og sko som har gelpute under hælen. Hvis du vil vite hvordan et spesifikt produkt kan hjelpe deg med en helseoppfordring, kan du bare klikke på hvert produkt. Den inneholder all informasjonen du trenger, slik at du enkelt og greit kan behandle helsesporer.

Smerter, vondt eller ømhet under hælen er en vanlig sykdom. Minst to prosent av befolkningen lider daglig av hælsporer, og det er mange grunner til at du kan oppleve hælsmerter. Men hælsporer er blant de vanligste årsakene til smerter i hælen, selv om smertene avtar når du har god tid, kan smertene påvirke en negativt i hverdagen. Derfor er det viktig at du unner deg selv og prøver å lindre smertene. Imidlertid er det veldig annerledes hvordan du opplever smerte når du har en helsespore. Noen mennesker opplever mest smerte og vondt etter å ha gått lenge eller stått mye. Mens andre ikke klarer å laste hælen i det hele tatt og til og med har smerter når hælen hviler.

Helsespore rammer vanligvis voksne og nesten aldri barn. Hælspore oppstår når hælen har blitt utsatt for tung eller for mye nyttelast. Du kan også ha problemer med hælsporer hvis du har begynt å anstrenge foten på en annen måte enn før. Det er vanlig at mange får hælsporer når de bytter sko etter høsten, fra de stabile varme hesteskoene til tynnere sommersko. Kombinasjonen av å bytte til sko som har tynnere såle i kombinasjon med å begynne å gå mer, kan skape en overbelastning av plantar fascia-senen i den hule foten.

For å avhjelpe problemene dine med en helsespore, anbefales det at du endrer aktiviteten din. Hvis du utfører noen form for aktivitet som utløser smertene i hælen, bør du unngå det og bytte til sko eller innleggssåle. Bytt til sko og innleggssåler som har god passform, gir deg stabil støtte og støtdemping. Forsikre deg om at du har sko eller innlegg som du kan bruke i sko både innendørs og utendørs. Ved å bruke sko eller innleggssåler som øker støtdempingen, eller lindrer det ømme stedet, kan smertene lindres. Nedenfor har vi valgt å liste opp noen produkter og hvordan de kan hjelpe deg med å lindre og behandle plagene dine.

Helsesporer er, som vi tidligere har nevnt, et vanlig problem. Hvis du lider av helseporer, er det viktig at du tar smertene dine seriøst slik at hverdagen din ikke påvirkes. Med våre produkter kan du på en enkel og fleksibel måte avlaste helseoppfordring uten å bruke medisiner som smertelindring.

-->