Finne rett produkt for dine fotproblem hos Myfeet.no

WALK SMOOTHLY

  • Fri frakt over Nkr 500
  • Tollfri levering - 3-5 dager
  • Åpent kjøp i 14 dager
Priser inkl. mva
VISER 1-4 (397)1 2 3 ... 100 Siste 100 per side

Problemløser

Her finner du produkter som behandler osteomyelitt, for eksempel såler som motvirker feil belastning og lindrer smerter.

Betennelse i hjernehinnen er noe som mange mennesker lider av på et tidspunkt. Men osteomyelitt er egentlig ikke en betennelse, det er en slitasje på underbenets muskler og festingen av senene.

Betennelse i periosteum skaper smerter på innsiden eller forsiden av skinnebenet. Smerten oppstår vanligvis når du belaster beinet når du går, står eller løper. Beina kan også føles stive når de går etter å ha vært stillesittende en stund. Mange opplever også at de første trinnene vanligvis er smertefulle, men at smertene deretter avtar etter en stund. Det er også vanlig å oppleve smerter i de smale bena om kveldene hvis du har gått og stått mye i løpet av dagen.

Flertallet av de som lider av osteomyelitt blir fri fra plagene, men hvis plagene blir for åpenbare eller for langvarige, kan det være nødvendig med behandling. Smerten fra slitasje kan også gjøre den mer problematisk i hverdagen. Derfor er det viktig å prøve å unngå at problemene blir langvarige, noe som forhindres ved å behandle problemene så snart som mulig. Hos oss finner du forskjellige produkter for å lindre dine problemer som oppstår i forbindelse med hjernehinnebetennelse.

Betennelse i hjernehinnene kan ramme hvem som helst, men det rammer vanligvis de som laster feil, for eksempel under pronasjon. Det kan også påvirke deg som har høy bue eller er flatfot. Det påvirker vanligvis også mennesker som har fysiske aktiviteter der løping eller hopp er involvert. Mange mennesker som også har begynt å trene kan ha problemer, ettersom kroppen ikke klarer å absorbere støtene som oppstår under trening.

For å lindre ubehaget, er det også viktig å hvile fra den fysiske aktiviteten som får ubehaget til å eskalere eller oppstå. Du kan fortsette å trene, men husk å gjøre en form for fysisk aktivitet som ikke belaster bena. Du kan for eksempel sykle, svømme eller trene med roing. Hvis problemene dine ikke forsvinner etter noen uker, bør du søke hjelp for å bli kvitt problemene dine. For eksempel kan du konsultere en fysioterapeut eller kiropraktor.

Sportsokker med kompresjons- eller støttestrømper som de også kalles øker blodsirkulasjonen i beina og lindrer samtidig smerten i de smale bena. Ved å bruke støttestrømper eller legghylser styrker du muskeloppvarmingen i beina, noe som igjen bidrar til at muskelhinnene varmes opp på en effektiv måte. Vadsleeves og støttestrømper motvirker også kjøling under aktiviteten, noe som ofte bidrar til ytterligere problemer med osteomyelitt.

-->