Kjøpsbetingelser

Her finner du våre kjøpsbetingelser.

Myfeet.no

Hallandsvägen 26

26936 Båstad

Sverige

Org.nr: 920 399 096

www.myfeet.no

Vil du komme i kontakt med oss kan du sende en epost til info@myfeet.no eller ringe +46 101 887 988 mellom kl 10-15. For å bli kunde hos oss må du være myndig, minst 18 år eller ha foresattes godkjenning.

Forbrukerkjøp reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

Kjøp
Bestilling av produkter fra Myfeet.no gjør du via www.myfeet.no .

Når du har gjort en bestilling vil du motta en ordrebekreftelse via epost. Bestillingen er bindende fra Myfeet.no hjemmeside når du har mottatt en ordrebekreftelse via epost. Vi anbefaler at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med det som er bestilt. Etter at bestillingen er fullført, behandles bestillingen din umiddelbart i vårt automatiserte system og lagerstyring. Derfor er det ikke mulig å endre eller kansellere bestillingen din på dette stadiet. Hvis du angrer på kjøpet, er du hjertelig velkommen til å benytte deg av angreretten og returnere bestillingen til oss etter at du har mottatt den.

Myfeet.no forbeholder seg retten til å nekte et kjøp. Alle bestillinger anses som bindende.

Er det en vare som ikke finns på lager kontakter vi deg og restnoterer den. Når vi får inn den restnoterte varen sender vi den omgående til deg. Om du ikke ønsker den restnoterte varen kan du alltid kontakte Myfeet.no å avbestille den.

Vi reserverer oss for om vi er utsolgt for en eller flere varer.

Om du gjør et kjøp og angir din epostadresse når du er i kassen så kommer du å få tilbud fra oss til din epostadresse. Disse tilbud er bare avsatt for nyhetsbrev og du kan alltid avregistrere deg fra våre nyhetsbrev. Dette kan du gjøre via lenken som finnes lengst ned i nyhetsbrevet eller kontakte vår kundeservice på info@myfeet.no eller på telefon +46 101 887 988 mellom kl 10.00-15.00.

Etter at kjøpet er fullført, blir din bestilling fulgt opp av en anmeldelse via e-post der du får muligheten til å sende inn en anmeldelse av produktet/produktene du har kjøpt. Vi samarbeider med en uavhengig leverandør av produktanmeldelser som igjen arbeider i samsvar med gjeldende GDPR-lovgivning for å håndtere brukerinformasjonen din. Denne feedbacktjenesten er en del av prosessen med et fullført kjøp og er ikke koblet til annen markedsføring via e-post. Hvis du ikke ønsker å motta flere e-postmeldinger etter kjøpet, er det alltid mulig å avslutte abonnementet separat via en lenke nederst i disse e-postene. Du kan selvsagt også kontakte vår kundeservice på telefon eller e-post.


Priser
Alle priser angis inklusive merverdiavgift i norske kroner. Myfeet.no reserverer seg for høyning av merverdiavgift som vi ikke kan påvirke. Gebyr for frakt og faktura vil eventuell tilkomme.

Mva er pr idag 25% og angis i norske kroner.


Betaling
Ditt kjøp skjer med Klarna eller Klarna Faktura. Med Klarna kan du enten velge faktura med betalingsfrist på 30 dager, betale med kort eller betale direkte via din bank. Ved betaling med kort tilkommer ingen gebyrer. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet. Om betalingen er gjort for sent med faktura tilkommer forsinkelsesgebyr.

Ved kjøp angir du ditt fødelsesnummer for å forsikre oss om at du er du og henter opp din folkeregistrerte adresse som blir leveringsadressen. Denne kan ikke endres. Dette for å unngå svindel.

Når kjøpet er klart sendes det automatisk en ordrebekreftelse ut via epost.


Leveranse og frakt
Minfot/Myfeet.no sender dine bestillinger med Bring. Ved kjøp under 599kr tilkommer en fraktavgift på 59kr. Ved kjøp over 599kr sender vi din bestilling fraktfritt.

Vi sender dine bestillininger med Bring/Posten till nærmeste pakkeshop. Du vil få en hentemelding fra Bring på SMS eller Epost. Er ikke pakken hentet innen 7 dager vil den sendes i retur.

Brings normale leveringstid:

Postnummer mellom 0000-3999 - 1-2 arbeidsdager
Postnummer mellom 4000-7999 - 2-3 arbeidsdager
Postnummer mellom 8000-9999 - 3-4 arbeidsdager


Produkter med lagerstatus "I lager" levereres innen 3-5 arbeidsdager. Produkter med lagerstatus "Levereres innen 7-10 arbeidsdager" er bestillingsvarer. Du ser på produktens side om et produkt finns i lager eller har en lengre leveringstid.

Uavhentede pakker
Om du ikke henter ut din leveranse debiterer vi deg 200 kr for frakter og administrasjonskostnader. Tenk på at pakker må hentes ut innen 7 dager. Avgiften debiteres i etterskudd. Ved uteblitt betaling vil fakturaen gå videre til inkasso.


Forsinkelse ved leveranse
Ved forsinkelse av leveranse kontakter vi deg. Vi kommer til å gjøre alt vi kan for å levere din bestilling så fort som mulig. Som kunde har du rett til å heve kjøpet ved omfattende leveranseforsinkelser.


Åpent kjøp og retur

Som kunde har du rett til 14 dagers returrett. Dette innebærer at du har 14 dager på at angre ditt kjøp når du har mottatt siste varen/varene i din bestilling. På grunn av hygieniske årsaker er strømper et unntak fra returretten. Ved retur av strømper skal de være i uforandret stand, ubrukt og i originalemballasjen. Det samme gjelder såler og hudpleieprodukter.

Returer fra Norge till Sverige kan noen ganger forsinkes av tollvesendet. Husk å sette faktura fra Klarna på pause. Tlf 21 01 89 91.

Ved retur og angret kjøp bruker du vår returetikett som du mottar i din pakke. Du står for returkostnaden og kostnaden med Bring er 69kr.

Returkostnaden debiteres etter vi har mottatt varen. Ved reklamasjon, at du for eksempel har mottatt feil vare, vil bytte til en annen størrelse eller produkt står vi for returkostnaden.

Denne kan vi sende til deg med epost eller pr post. 

Varen skal returneres i uforandret stand, ubrukt og i originalemballasjen. Tenk på å beskytte originalemballasjen ved retur. Bruk alltid en god beskyttende emballasje utenpå og klistre aldri tape rett på originalemballasjen.

Ved mottatt retur forbeholder Myfeet.no seg retten til å debitere deg som kunde om:

- Om det savnes noen produkter

- Produktet er skadet

- Om produktet anses å ha blitt brukt

- Om originalemballasjen er skadet

Dette gjelder for returer for kunder i Norge. Returer skal ikke sendes mot oppkrav, disse vil ikke bli hentet ut.

Tenk på at du selv må legge inn en ny bestilling på den varen du vil ha, dette på grunn av at vi ikke håndterer bytte ved mottatt retur. Naturligvis står vi for frakten/returen ved bytte til en annen vare.


Tilbakebetaling

Tilbakebetaling av retur skjer så snart vi har mottatt din retur og behandlet den. Vanligvis innen 14 dager fra vi har mottatt din retur. Om du har betalt din bestilling med betal kort vil tilbakebetalingen for produkter og eventuelle fraktkostnader gå direkte til ditt betal kort via Klarna.

Har du gjort et kjøp med faktura annuleres eller oppdateres din faktura via Klarna så snart vi har tatt imot din retur. Om du allerede har betalt fakturaen når du gjør en retur betales summen for returnerte produkter til ditt bankkonto.

Tilbakebetaling skjer via Klarna.

Reklamasjon
Myfeet.no utøver Forbrukerkjøpsloven ved reklamasjoner. Vi tar ansvar å bytte ut feilaktige eller ødelagte produkter uten ekstra kostnad. Som forbruker har du 2 års reklamasjonsrett.

Melding om reklamasjon skal gjøres innom rimelig tid, hovedregelen at reklamasjonsfristen er 2 måneder. Du har rett å reklamere et produkt om den har mangler eller har avvikelse som gjør den ubrukbar. Ved reklamasjon erstatter vi deg for alle eventuelle kostnader. Tenk på at ikke løse ut pakker med synlige feil eller som er skadet som påvirker produktet som du har bestilt.

Ved en reklamasjon send alltid en epost til info@myfeet.no for å informere om reklamasjonen. Ved godkjent reklamasjon kommer vi å gjøre følgende:

  1. Produktet repareres om mulig
  2. Produktet erstattes med en ny identisk eller likeverdig vare
  3. Du får pengene tilbake

Tilbakebetalingen skjer omgående, dok senest om 14 dager etter at vi har mottatt varen.

Transportskador
Tenk på at ikke løse ut pakker med synlige feil eller som er skadet som påvirker produktet som du har bestilt. Om pakken har synlige feil eller er skadet gjøres en skaderapport direkte til Brings nærmeste utleveringssted så de kan sende tilbake pakken til oss på Myfeet.no, og skrive anledningen til returen på pakken. Det samme gjelder om du oppdager at produktet er skadet når du åpner pakken.


Tvist
Ved eventuell tvist mellom kunde og Myfeet.no følger Myfeet.no de almenne regler ved reklamasjoner.


Sikkerhet
Myfeet.no følger Personopplysningsloven. Dine personopplysninger brukes kun for å sikre leveranse av bestilt produkt samt for kommunikasjon mellom oss og deg som kunde. Myfeet.no gir ikke ut noe informasjon fra kunderegisteret til tredje part. Du som kunde har alltid rett at når som helst bli tatt bort i fra Myfeet.no kunderegister.

Cookies
I følge loven om elektronisk kommunikasjon skal alle som besøker en nettside få melding om at det brukes cookies. Når du besøker denne nettside velg å spare cookies på din PC. Cookies er session cookies brukes for å holde ordning på din innlogging (om du er innlogget) og din handlekurv når du handler. Session cookies lagres ikke under en lengre tid på din PC men forsvinner når du stenger nettleseren på din PC.

Om du ikke aksepterer bruk av cookies kan du stille inn din nettleser så at den automatisk nekter cookies eller at den informerer deg om en nettside som bruker cookies. Om du stenger av cookies kommer du ikke til å kunne handle ettersom handlekurven og inloggingen krever cookies for å fungere. Du kan dermed titte rundt i butikken uten å ha cookies aktivert.

Vi bruker en tredje part cookies i avsikt for annonsering ved blant annet remarketing og annonsering for lignende målgrupper i Googles søk nettverk for å skreddersy annonseringen for de som har besøkt nettsiden. Du kan velge bort tredjepartforhandlerens bruk av cookies gjennom denne lenken: Network Advertising Initiative Opt-out side, eller velge bort cookies fra Google under Googles annonsinstillinger.


For spørsmål er du velkommen å kontakte kundservice på info@myfeet.noeller +46 101 887 988.