Sportstrømper med kompresjon hos Myfeet.no

WALK SMOOTHLY

  • Fri frakt over Nkr 500
  • Tollfri levering - 3-5 dager
  • Åpent kjøp i 14 dager
Priser inkl. mva
VISER 1-4 (41)1 2 3 ... 11 Siste 100 per side

Sportstrømper

Sportstrømper med kompresjon og strømper er viktige plagg som kan gjøre stor forskjell ved fysisk aktivitet. Sportstrømper er spesielt fremstilt for å være ekstra slitesterke, transportere fukt, minske muskelvibrasjoner, gi raskere restitusjon og gi støtte til musklaturen. Sportstrømpene kan brukes til alle former av aktiviteter som løping og trening. Bomullsstrømper brukes av mange som trener da de er myke, herlige og er laget i et materiale som transporterer bort fukt og holder føttene tørre og friske. Gjennom at strømpene transporterer bort fukt minsker også smertsomme ubehag på føttene som blemmer og gnagesår. Sportstrømpenes passform skuller seg også fra vanlige strømper, de er bedre formet etter fotens oppbygging. Dette gjør at de sitter bedre på foten samtidig som de gir mer komfort.

Når du velger dine sportstrømper bør du tenke på hvilken trening du skal gjøre eller utfører. Du bør velge sportstrømpe etter hva du trener og hvor lenge din fysiske aktivitet varer. Ettersom det raskt blir varmt og fuktig i skoene. Lange løprunder og maraton er noe som hardt sliter på dine ben og føtter. Strømpene gir en øket blodsirkulasjon, minsker muskelvibrasjoner, gir en bedre balanse og bidrar til en raskere restitusjon.

ULIKE KLASSER AV STØTTESTRØMPER KOMPRESSJONSKLASSE

KOMPRESSJONSKLASSE 1 - 15-21 mmHg
KOMPRESSJONSKLASSE 2 - 23-32 mmHg
KOMPRESSJONSKLASSE 3 - 34-46 mmHg
KOMPRESSJONSKLASSE 4 - 49 - og høyere mmHg

Velg riktig størrelse på støttestrømper 

Alle støttesokker har forskjellige størrelsesindikasjoner og størrelsesguider. Men generelt er det tre målinger du trenger for å få riktige målinger på støttesokkene. Når du velger størrelsen på støttestrømper , i tillegg til din skostørrelse, må du også vite hvilke ankel- og leggemålinger du har. Bruk målebånd for å måle omkretsen, og ta målingene umiddelbart når du våkner om morgenen, før beina har rukket å svulme. Mål rundt ankelen der den er smalest og kalven der den er bredest. Hvis du skal kjøpe støttetights eller stay-ups, må du også måle låret der det er bredest.