• Tollfri levering - 3-5 dager
  • Fri frakt fra 500kr
  • Sikker betaling via Klarna
  • Åpent kjøp i 14 dager
Hva skal du gjøre hvis du har smerter i bena?
Tips og råd for dine fotproblemer

Hva skal du gjøre hvis du har smerter i bena?

Vi lister opp hva du kan tenke på ved smerter i bena ved benhinnebetennelse
Livet handler om kroppsbevegelse. Men enten du er veldig aktiv eller bare liker å sette bena opp på salongbordet, kan et par verkende ben påvirke hverdagen negativt. Smerter i bena kan oppstå i ulike aldre og kan komme plutselig, eller føles hele tiden. Smerter i bena kan skyldes mange forskjellige faktorer og viser seg på mange forskjellige måter.

Som voksen kan smerter i benene være forårsaket av overanstrengte muskler og sener, muskelsmerter eller problemer med blodårer. Bensmerter kan også være forårsaket av mer uvanlige faktorer, som bakterielle infeksjoner eller vitaminmangel. I hvile kan det oppstå bankende smerter i bena og skyldes både alder og nedsatt blodsirkulasjon

Smerter i bena kan også være et typisk symptom på benhinnebetennelse. Vanligvis er det på grunn av overbelastning i tilfelle ved f.eks. for intens eller rask økt trening. Ofte gir det smerte på forsiden av underbenet. Smertene kan gjøre det vanskelig å komme seg rundt, og vanligvis kan du ikke trene eller aktivere deg selv i den grad du foretrekker.
Ved å klikke på bildet nedenfor kan du lese mer om "hvordan får du benhinnebetennelse?".
https://www.myfeet.no/pub_docs/files/Vadskamangöraommanharvärkibenen/pexels-rocketmann-team-9486647.jpg
Hva kan jeg gjøre selv i tilfelle smerter i bena ved benhinnebetennelse?
Det første trinnet er å finne ut om plager og smerter i bena skyldes benhinnebetennelse eller ikke.

- Først bør du hvile fra aktiviteten som har forårsaket at du har ubehag
- Gå ned treningen
- Gjør forskjellige øvelser hjemme
- Velg en fysisk aktivitet som ikke belaster underbenet like mye
- Bruk sko som er tilpasset aktiviteten
- Komplettere med støttende skoinnlegg
- - Bruk støttestrømper som øker blodsirkulasjonen

Ved å hvile eller gjøre øvelser hjemme blir de fleste friske etter ubehaget.
VI TIPSER
Gå aldri med problemer for lenge. Skulle plagene til tross for hvile, hjemmeøvelser og alternativ trening ikke forsvinne i løpet av noen uker, er vårt viktigste tips å gjøre noe med dem så fort som mulig. Kontakt en naprapat som kan hjelpe deg med å finne riktig behandling.
Husk å ha mye tålmodighet, det kan ta lang tid før du er helt bra igjen.

You will also like this